|
F.E.Potts:
"Despite stories one hears the most effective way to fly
an airplane in the bush is scientifically - by the numbers. This
allow us to obtain maximum performance, though it does require a
somewhat higher level of knowledge and skills than normally encountered"
David Robson: "As the old hand once said,"taildraggers
teach tight technique""
Dave Robson: "Flying a tail wheel aircraft demanded accurate
airspeed control and smooth technique. This discipline is required
toa tricycle aircraft, but to a lesser degree; they are more tolerant,
and we humans like it easy".
|
|
|
Diese Jodel D120 Baujahr 1957 wurde
von
Simon Ehrenschwendtner
Fluggruppe Alt-Neuötting e.V. restauriert
und wird seit 2 Jahren wieder geflogen. |
Oldtimer: Bücker BÜ 131 Modell
Lerche ist normalerweise
am Spitzerberg stationiert. |
Cessna L-19/O-1 Bird Dog OE-CCI
m Flugplatz Zell am See
|
|
|
|
Piper PA18-95 am Flugplatz Reutte LOIR, Baujahr 1957, seit 2013 im Besitz der Fam. Degasperi in Telfs
|
|
|
|
Weitere
Inhalte bezüglich Spornradflugzeugen:
Galerie Taildragger Teil I
Galerie Taildragger Teil II
Tail wheel Endorsement - meine persönliche
Erinnerung vom Spornradtraining in den USA
Wheel landing - Zweipunktlandung
mit einem Taildragger, sowie
Spornradflugzeuge: Aeronca Champ, Bellanca Citabria, Aviat Husky, Piper Cub, Boeing Stearman (Geschichte, technische Daten)
Spornradflugzeuge in Österreich - welche Spornradflugzeuge gibt es in Österreich?
Quelle der Bilder der Galerie
3: www.gletscherflug.ch |
|
|